& Bay Area Discovery Museum, 2010 Summer Floor Reports
& Fairfax Japanese Playdate (Pictures)


Sunday, November 27, 2011

“The Rice Story”

 

This story is based on Kai’s experience.

“The Rice Story” 『お米の物語』

 

 

 

 

rice1When there was no rice, it was called “mud & water.”
『お米が無い時は、泥と水と呼ばれるものでした。』



rice2
Then, we planted the rice with our friends.
『そして、僕達は友達と一緒にお米を植えました。』




rice3
Then, the rice grew. And then, we made homes for the tadpoles with shovels.
『そして、お米が育ちました。 そして、僕達はスコップを使って、オタマジャクシの家を作りました。』




rice4

Then, the rice grew and grew and grew and grew. And, we cut the rice with shape sickles.
『そして、お米が育って、育って、育ちました。 そして、僕達はお米を鋭い鎌で切りました。』



rice5
And then, we threshed the rice with a machine that had a lot of nails. And, sometimes, we used a board which had a lot of  nails.
『そして、僕達は釘がたくさん付いてる機械を使ってお米を脱穀しました。 時々、釘がたくさん付いてる板も使いました。』




rice6
And then, I shook the rice with a basket that had a lot of square holes. And, that basket caught all the grass. So, I could separate the grass from the grains.
『そして、僕は四角い穴がたくさん開いてるバスケットを振りました。 そして、そのバスケットは草をぜーんぶ取ってくれたので、お米と草を分けることが出来ました。』




rice7

My dad carried 6 kilograms rice all the way to our home in Tin Shui Wai.
『僕のお父さんが六キロのお米を天水圍の家まで運びました。』



rice8

I ate the rice with my mom who was pregnant.  And, my dad cooked more rice, and I ate it. It was good.
『僕は、妊娠してるお母さんと一緒に御飯を食べました。 そして、お父さんがもっとご飯を作ってくれたので、それを食べました。 おいしかったです。』

No comments:

Post a Comment