& Bay Area Discovery Museum, 2010 Summer Floor Reports
& Fairfax Japanese Playdate (Pictures)


Friday, September 2, 2011

レースカープロジェクト弐:Racecar Project #2

9/2/2011

Drawing from simple memory and our dialogue.

単純記憶と会話からの画

 

前回の『レースカーって、なぁに?』の会話をメモしたものを読み、子供の記憶と記憶から出てきた言葉のみを頼りにレースカーの絵を描きました。

We read our dialogue about “What’s racecar?” Then, the child draw racecars from his memory and those words came up from his memory.

P9022130

 P9022131

色とりどりのレースカー達。 小さい車は、赤ちゃんだそうです。

Colorful racecars. The small ones are “the babies.”

……………

この活動から学んだ事:The things I learned from this activity.

  1. 形よりも、色の組み合わせを大切にしてる。 : More than the shapes of each car, he minds colors on each car.
  2. Not contour lines, but gesture drawing.  : 輪郭線ではなく、ジェスチャーを意識した描き方。
  3. 前感覚器の特徴の1つである『アニミズム』が見られる。 :One of the characteristics of preoperational stage, “Animism,” is shown.
  4. Right hander: 右利き

No comments:

Post a Comment