& Bay Area Discovery Museum, 2010 Summer Floor Reports
& Fairfax Japanese Playdate (Pictures)


Monday, April 18, 2011

Banana Project #1: Finding Banana Tree バナナの木を探して。

When I arrived Hong Kong, I noticed that there were a lot of Banana trees here.

But, I was not sure where we could have access to the Banana trees. A lot of times, the Banana trees were in a private property or a farm, so we could not see, touch, smell, and feel (and taste?) the tree.

As a first movement as our Banana Project, we walked around. And we have been finding some locations for easy “Banana Tree” access, such as Nam Sang Wai, Ha Pak Nai, and so on.

P1130115

 

 

 

 

 

 

(Nam Sang Wai: 南生圍, Jan 13, 2011)

 

 

 

香港に着いてから、バナナの木があちらこちらにあることに気が付きましたが、その多くが個人の所有地であったり、畑であったりして、なかなかバナナの木に近づくことが出来ませんでした。 そこで、バナナ・プロジェクトの第一歩として、近所を散策して回りました。 その結果、南生圍や下白泥などで実際に手で触れることが出来るバナナの木を発見しました♪

 

It was a surprise for us to see Banana flower.

バナナの花を見つけては、驚いていました。

P1140167

 

 

Also, at the wet market, we could find many different types of Banana.

And, we tasted them♪

また、街市にて、いろんな種類のバナナを見つけることも出来ました。

もちろん、食べ比べをしました♪

P9210009

No comments:

Post a Comment