& Bay Area Discovery Museum, 2010 Summer Floor Reports
& Fairfax Japanese Playdate (Pictures)


Sunday, April 17, 2011

Light Table:ライトテーブル

We used to play with a lot of different kinds of lights: the Sun light, candle light, flash light, day light, night light, Christmas light, reflection light, etc.

One of our favorite one was light table.

 

以前は、いろんな光を使って遊んでいました:お日様の光、ロウソクの光、懐中電灯の光、昼間の光、夜の光、クリスマスライト、反射した光、などなど。

そのなかで、一番のお気に入りはライトテーブルでの遊びでした。

 

 

(Dec 7, 2009. Playing water color on the lighting table:ライティングテーブルの上で色水遊び)

 

 

 

When we moved to Hong Kong, we had to make another one.  This time, we made an instant light table with a coffee table.  Put a white paper on the top of the table, which is a glass top, so the light can go through. And then, we put a fish tank light underneath. That’s all !!

香港に引っ越したので、新しいテーブルを作らないといけませんでした。 今回は、コーヒーテーブルをインスタントライトテーブルとして使うことにしました。 ガラスのテーブルに白い紙を敷いて、下から水槽用のライトを照らす。 それだけです。

 

P4140780

 

Right away, we used it for drawing.

さっそく、お絵かきに使ってみました。

 

(Apr 14 2011. Drawing on Light Table: ライトテーブルでお絵かき)

 

 







P4140786 P4140787

ライトがあるのと無いので、ずいぶんと印象が変わります。
 
 


The next day, we put sea-glass on the table, then we changed paper. Now, Kai started using a hole punch. It’s just simple activity, but Kai spent about two ours happily making holes. He found that he could make a lot of different shapes with a hole punch.



次の日、ライトテーブルにシーグラスを乗せてみました。 その後、テーブルトップの紙を張り替えて、ホールパンチを使うことにしました。 とてもシンプルな活動ですが、海は2時間ほど楽しそうに続けました。 この遊びの中で、海は1つの穴を開けるホールパンチで、いろんな形を作れることを発見しました。



P4150821P4150830P4150829



P4150825 P4150826


P4150832
海:『いもむしー!(Caterpillar !)』

No comments:

Post a Comment