& Bay Area Discovery Museum, 2010 Summer Floor Reports
& Fairfax Japanese Playdate (Pictures)


Monday, April 12, 2010

遊びの紹介(Play):プレイドウ, Playdough

今回は、三色のプレイドウを作りました。 この遊びは、色水遊びで三原色(赤・青・黄色)を混ぜて遊んだ事を意識しています。

This time, we made three primary colored playdough. This play has intention for the water color play in three primary colors.

 

まずは、小麦粉3カップ。 First, three cups of flour.

これが、なかなか難しかったようです。 計量カップの大きさ、小麦粉の質感、袋の大きさなどが微妙に作用しあって、小麦粉がうまくすくえない! 右手にカップを持って、すくおうとしましたが、うまく行きませんでした。 何度かトライしているうちに、左手に持ち替えてすくってみるという所に落ち着き、無事、小麦粉をすくいとる事が出来ました♪

This was hard. Because of the size of measuring cup, the texture of flour, and the size of the bag, he could not scoop the flour well. He tried several times, and he realized that when he switch his hand, (right to left) he could scoop♪

その後、塩・クリームオブタルタル・野菜オイル、水などを加えて、混ぜ混ぜ。 After that, he added salt, cream of tartar, vegi-oil, and water, he starired them.

塩の容器は、傾きによって出てくる量が違ってくるので、妙な角度になってます。Depends on the degree, the salt comes a lot or just little, so his posture became little strange.

 

混ぜる道具は、スプーン(最も馴染みが深い道具)で試してみた後、ハンドル付きの泡立て器を導入! He tried to stair with spoon (the tool he is familir with), and then, I introduced hand mixer

 

スプーンで混ぜるには、量が多い!It was too much to stair with spoon.

 

3つのボールに移して、それぞれ 赤・青・黄色のフードカラーを混ぜました。

 

これを、お鍋に入れて、加熱。 Put into a pot, and heat it.

こぼしました…

もちろん、『あ~ 勿体無いね。 どうしたら、いいかな?』って話をしたので、赤・青を注ぐ時には、こぼしませんでした。

He spilt it… Of course, I said, “Oh, mottainai (See What mottainai means). What could you do different? ” So, the all of blue and red batters went into the pot.

 

 

出来たプレイドウは、アツアツです。The fresh play dough is really hot.

海:『アッチーーー!』 Kai: “achi-----”

 

 

近所の子供達に配って、一緒に遊びました。

No comments:

Post a Comment