& Bay Area Discovery Museum, 2010 Summer Floor Reports
& Fairfax Japanese Playdate (Pictures)


Thursday, March 11, 2010

遊びの紹介:3 ways to express “Lizard”

アパートの中庭で、Kaiが干からびたトカゲを見つけました。 2歳頃から、トカゲには興味をしてしていたのですが、生きているトカゲは動きが速すぎて、じっくりと観察することが出来ませんでした。 また、最近は、人・動物の体の構造、骨の存在、恐竜の化石などにも興味を示していたので、部屋に持って帰りました。 クレヨンだけでなく、墨を使ったり、影を作ったり、ネットで調べてみたり。 一匹のトカゲから、いろんな事を学んだようでした。 また日本語の文字を書くのにも、『トカゲの “ト” は、トトロのト! “カ” は、カイのカ!』など、良いつながりを発見♪

遊んだ後は、トカゲのミイラに自然にお帰りになってもらって、手洗い! です。

Kai found a lizard at garden. The lizard was really dried, so we could see its bones. Since Kai was two, he has been showing interest for lizard , but lizards were too fast to catch & watch carefully. Also, he recently shows a lot of interests for the structure of human body, bone existence, and dinosaurs (He loves dinosaurs, you know…), so Kai run to his tool box, grabbed his bug pincher, and we brought the lizard home.  Kai used several different ways to see and express what he found today.

After we finished this short activity, he returned the lizard to the place where he belonged, and we washed our hands!!

No comments:

Post a Comment